להזמנות ופרטים נוספים חייגו: 054-308-8568

חרדה והשפעתה על העור

פוסט מלחמה- מה עושה הלחץ לעור הפנים והגוף שלנו? ואיך להרגע?

בימים שבשגרה שלקוח / לקוחה עם אקנה מאוזן מגיעים אלי עם התפרצות .השאלה הראשונה שלי אלכם היא העם עברתם אירוע מלחיץ וזה יכול להיות גם לחץ חיובי.
מאוד אופייני לנוער בתקופת הבגרויות לסטודנטים בתקופת המבחנים ולאלו מכם שעוברים אירוע מלחיץ המלווה בהרבה חוסר ודאות כמו גירושין ועוד. השאלה מתבקשת מאנשי מקצוע הבקיעים בפיזיולוגיה משום שמתח וחרדה גורמים להפרשת הורמוני הלחץ (קורטיזול) מבלוטת יותרת הכליה דבר שמוביל אחריו הפרשת הורמנים הדומים במבנה שלהם להורמון הטוסטסטרון הגורם לאקנה שיעור ייתר ועוד.

בימים לא קלים אלו יותר ויותר מגיעים אלי ומתקשרים אלי יותר ויותר לקוחות עם תופעות עור מוחמרות.

 

התופעות הנפוצות

אקנה/פצעי בגרות

התפרצות אקנה ופצעי בגרות בפנים ובגוף בזמני חרדה כמו שאנו חווים בימים אלו נפוצים מאוד וגם בגילאים מאוחרים אפילו בשנות הארבעים ויותר.

מומלץ בימים אלו להקפיד על ניקוי האזורים הנגועים בסבון ללא סבון . מומלץ מאוד הסבון של חברת ביופור המכיל חומצה גליקולית , סליצלית ושמן עץ התה הידוע בתכונותיו האנטי דלקתיות עץ התה ואנטי פטרייתי – מתאים גם להתפרצויות סבוריאה. לא אפרט יותר מאחר שלשם התאמת טיפול יעיל יש צורך באבחון מקצועי.

רוזציאה

פורצת יותר מעל גיל שלושים ופעמים רבות מאובחנת בטעות כאקנה ומוחמרת במצבי לחץ.

הסימפטומים כוללים אדמומיות של העור , הרחבה של כלי דם פצעונים, פצעים מוגלתיים ופצעי אקנה מודלקים פנימיים וכאבים במקרים הקשים יותר.

פעמים רבות מגיעים אלי לקוחות שאובחנו כסובלים מאקנה בשל אבחון לא נכון. האבחון צריך להיעשות מתחת ללופה (מנורה מגדלת) כדי לזהות שההתפרצות היא לא כתוצאה מקומודונים (נקודות שחורות) אלה מכלי דם מורחבים.

קרה לכם שבזמן לחץ פניכם האדימו?

זו הסיבה שבימים אלו רואים יותר התפרצויות של רוזציאה והחמרה של רוזציאה קיימת.

הטיפול היעיל ביותר באקנה רוזציאה הוא טיפול בטכנולוגיית אלוס מבית סינרון שהמטרה היא הקרשת כלי הדם והבונוס בטיפול נהדר זה הוא חידוש העור – רג'ובינשיין הבהרת בכתמי עור ומראה רענן.

סבוריאה

את ההשפעה של הלחץ על סבוריאה ראיתי השבוע אצל לקוחה לאחר האזעקה צד שמאל של פניה האדים והתכסה קשקשת – זה קורה מהר מאוד ונרגע בהדרגה כשנרגעים.

הסבוריאה נובעת מהפרעה בפעילות של בלוטות החלב ובאה לידי נפוצה במיוחד באזור הT בצידי האף ומעל הגבות ובמצח במקרים חמורים יותר הסבוריאה מופיעה בשטחים מורחבים יותר ומאופיינת באזורים אדומים בעור המלווים בקשקשים יבשים או שומניים ובתחושת אי נעימות צריבה וגרד.

גם התגברות קשקשת בקרקפת מאוד נפוצה בזמני לחץ.

התופעה נפוצה יותר בעונות מעבר ואצל נשים לפני ובזמן המחזור החודשי.

הטיפול המומלץ:תכשירים פעילים אנטי דלקתיים ואנטי פטרייתיים בהתאמה אישית.

קופרוז

תופעה שכיחה המוחרפת בזמני לחץ עקב הסמקה הקופרוז מתבטא בנימי דם מורחבים, בעיקר באזור הלחיים, צדי האף, צוואר ומחשוף חזה. העור נראה אדמומי רוב הזמן עם הרחבת כלי הדם הקטנים ומאופיינת במעין רשת של נימים הבעיה יותר אסטתית וניתן לטפל בה באותה טכנולוגיה בה מטפלים ברוזצאה, או ע"י צריבת הנימים ע"י מחט חשמלית בהתאם למצב..

פסוריאזיס

פסוריאזיס היא מחלת עור בעלת תופעות הנראות לעין על העור מתבטאת בעור מתקלף וסדוק מופיעה בעיקר באזורי המרפקים הקרקפת והברכיים המחלה נרגמת נגרמת מחילוף לא תקין של תאי העור בתדירות גבוהה ומוגברת .

פסוריאזיס היא מחלה כרונית ובזמני לחץ ניתן לראות התפרצויות קשות ומופשטות באזורי גוף נרחבים גם התפרצות זו היא מהירה בזמן חרדה אצל הסובלים מהמחלה.

במקרים אלו מומלץ להתייעץ עם רופא עור ובינתיים להשתמש בתחליבים .מרגיעים .

אז איך נרגעים ?

  • כדי להפחית את הלחץ מומלץ לתרגל נשימות עמוקות במשך כמה דקות כל יום.
  • להתעמל, לא מספיק הריצה למרחב המוגן! פעילות ספורטיבית גורמת לגוף להפריש הורמונים מרגיעים ומפחיתי כאב.
  • להתנתק לפרקי זמן ארוכים יותר מאמצעי התקשורת.
  • לשמור על שגרה.
  • לעשות עיסוי פנים ועיסוי גוף מרגיע.
  • להעסיק את עצמכם בתחומי עניין אחרים.
  • לקרוא ספר טוב.
  • לצפות בקומדיות.
  • לדבר ולשתף.
  • לעשות יוגה.
  • כל אחד ומה שעושה לו טוב.

תגובה

  • מסכים לחלוטין עם כל מה שכתוב כל הכבוד!

    עדי

מה דעתכם על המאמר? ספרו לנו כאן

כדאי לדעת - תגובות מתפרסמות אחרי בדיקה ואישור שלנו